poniedziałek, 17 czerwca 2013

ciasto truskawkowe

Dzień dobry,

obiecałam wczoraj dodać przepis na ciasto truskawkowe... a że obietnic zawsze dotrzymuje więc jestem... ( póki mój synek jeszcze słodko śpi)

Składniki:

ciasto:

3 szklanki mąki tortowej
6 żółtek
1,5 kostki margaryny
2łyżeczki cukru pudru
0,5 opakowania proszku do pieczenia

Mąkę wraz z proszkiem do pieczenia przesiej na stolnicę, posiekaj z margaryną, dodaj  żółtka, cukier puder i zagnieść ciasto. 1/3 ciasta schowaj do zamrażalki, a pozostałą wyłóż na blachę ( u mnie o wymiarach 25x40).

Na ciasto wyłóż truskawki ( to w zależności kto jak lubi, ale u mnie było ich ok. 0,5 kg) umyte, od szypułkowane i pokrojone na pół.

Na truskaweczki zetrzyj połowę z ciasta, które włożyłaś do zamrażalnika.

A teraz pora na piankę.

A oto składniki na wierzch piankowy:

6 białek
1 szklanka cukru kryształu ( możecie dać więcej o ile lubicie bardziej słodkie ciasta, ja dałam nie cała szklankę, a i tak wyszedł fajnie słodki w połączeniu z truskaweczkami)
3 łyżki mąki ziemniaczanej

Białka ubij z cukrem na sztywno, pod koniec dodaj mąkę ziemniaczaną i wymieszaj.
Tak przygotowaną masę wyłóż na truskawki i zetrzyj pozostała część ciasta.

Włóż do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piec przez 40- 60 minut.( ja piekłam 50 minut).



Zachęcam więc do pieczenia i kombinowania w kuchni co ja osobiście bardzo lubię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz:)